De herfst is daar, geef je weerstand een duwtje in de rug

In de kijker Inspiratie

De dagen korten en het kwik neemt een duik. Inderdaad, de herfst is in het land. Binnenkort dwarrelen de blaadjes van de bomen en is de grond een kleurig tapijt. Veel om naar uit te kijken, behalve dat er links en rechts een nies en een hoest valt ... Jazeker, verkoudheid en griep steken in de herfst al eens de kop op. Je weerstand kan dus wel een duwtje in de rug gebruiken. Een makkelijke en vooral heerlijke oplossing: soep!

Soep is gezellig, hartverwarmend en ... gezond! Dat weet je Keurslager maar al te goed. Daarom vind je bij heel wat Keurslagers lekkere, verse huisgemaakte soep. Zo drop je in een handomdraai elke dag een groentebommetje op tafel.

Maar waarom is soep zo gezond? 5 redenen:

1. Vers en kwaliteit

Je Keurslager gebruikt voor zijn recepten alleen maar verse kwaliteitsgroenten en maakt de soep net zoals je dat thuis zou doen, maar dan op elk moment volgens strikte hygiënenormen.

2. Water en groenten

Soep bestaat vooral uit water en groenten en weinig vet. Niets dan goeds dus. Met 600 g groenten per liter water krijg je per portie van 250 ml ongeveer 150 g groenten binnen. Dat is zowat de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Met één portie van 250 ml 'drink' je meteen ook één zesde van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vocht (1,5 l). Je kan er dus eigenlijk zoveel van eten als je wilt!

3. Voedzaam

Soep bevat essentiële voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, antioxidanten en voedingsvezels. En die zijn natuurlijk essentieel voor je gezondheid.

Gezonde broccoli-bloemkoolsoep van je Keurslager
Gezonde broccoli-bloemkoolsoep van je Keurslager

4. Goed voor de lijn

Omdat soep weinig vet en veel vocht en groenten bevat, is het goed voor de lijn en voor je cholesterol. Mensen die vaak soep eten, hebben een lagere BMI. Een tip: als tussendoortje is deze warme kom groenten tonnen beter dan een gesuikerde snoepreep.

5. Warm beter dan rauw

Door het kookproces gaat er misschien vitamine C verloren, maar komen wel andere essentiële voedingsstoffen vrij. Bètacaroteen (bv. uit wortelen) en lycopeen (bv. uit tomaten) neemt ons organisme beter op uit warme bereidingen. Compenseer de vitamines die je verliest wel met een slaatje of stuk fruit.

Je ziet het ... Door de verse recepten en tips van je Keurslager heb je alles in huis om elke dag gezond te eten. Meer inspiratie vind je bij je Keurslager in de buurt!